Zpráva velitele Jednotky SDH na úseku represe za r.2011
Jednotka sboru dobrovolných hasičů Ostrava – Hrabová se schází každý pátek v klubovně hasičské zbrojnice, kde je prováděna odborná příprava, údržba výzbroje, výstroje a techniky a zároveň se probírají aktuální informace.
V roce 2011 jednotka držela pětkrát týdenní hotovost na likvidaci nebezpečného létajícího hmyzu. V době těchto hotovostí byla jednotka Integrovaným bezpečnostním centrem Ostrava povolána k 89 výjezdům na likvidaci nebezpečného hmyzu.
Dále byla jednotka v loňském roce povolána ke třem požárům a to:
21. února 2011 v 11:54 hod. na požár průmyslového objektu v Ostravě – Hrabové, ulice Na Rovince č. p. 913. Jednotka nevyjela, protože v dopoledních hodinách nebyl k dispozici žádný řidič.
K druhému požáru byla jednotka povolána 2. března 2011 v 17:28 hod. Jednalo se o požár nízké budovy v Ostravě – Hrabové, ulice U Řeky č. p. 925, to je v areálu Tajgy. Jednotka vyjela ve složení: br. Pavel Doležálek jako řidič – strojník, Milan Minář – velitel družstva, Ivo Baron, Jan Chlupatý a František Koutný jako hasiči. Jednotka zasahovala v izolačních přístrojích společně s profesionální jednotkou ze stanice Hrabůvka.
Třetí požár byl 16.5.2011 ve 21:17 opět v areálu Tajgy. Tentokrát hořelo v garáži. Jednotka vyjela ve složení: br. Ivo Baron jako řidič – strojník, Milan Minář – velitel družstva, Petr Sýkora, Josef Kroček a Jan Sobota jako hasiči. Jednotka po příjezdu zůstala v záloze na místě události.
30. června 2011 vyjížděla jednotka na ucpanou propust odlehčovacího kanálu potoku Ščučí pod ulici Paskovskou ve složení: bratři David Krátký jako řidič – strojník, Milan Minář – velitel družstva, Petr Sýkora, Josef Kroček, Petr Doležálek, Jan Chlupatý, Přemysl Mikeska a Jan Sobota jako hasiči. Při tomto zásahu nám velmi pomohli Jiří a Karel Janšovi, kdy Karel Janša pomocí kolového nakládače vyčistil podstatnou část od naplavenin sena na pilíři mostu.
V roce 2011 bylo oběma vozidly ujeto 1 323 km při zásazích, 166 km při výcviku, 490 km při fyzické přípravě včetně soutěží a 270 km ostatních jízd, což je celkem 2 249 najetých kilometrů.
V loňském roce se nám stala také jedna nepříjemná událost a to dopravní nehoda, kdy do naší stojící CAS 25 Liaz se zapnutým osvětlením včetně zadního oranžového světla a majáků nabourala řidička osobního automobilu, která nezvládla jízdu v zúženém profilu. Naštěstí se nehoda obešla bez zranění, a jak se říká, odnesly to jen plechy.
Jednotka k dnešnímu dni má stav 18.členů: 1 vel.jednotky,1 velitelé družstev,6 řidičů –strojníků a10 hasičů. Po úmrtí bratra Vlastimila Kročka byl do této funce jmenován br.Ing.Milan Minář , další složení jednotky je následující :
Ing.Minář Milan – velitel jednotky
Sýkora Petr – velitel družstva
Baron Ivo – řidič –strojník
Mintěl Jaroslav – řidič – strojník
Šír Martin – řidič – strojník
Doležálek Pavel – řidič – strojník
Doležálek Petr – řidič – strojník
Krátký David – řidič – strojník
Hasiči
Bubela Tomáš
Chlupatý Jan
Kroček Josef
Ing. Koutný František
Mikeska Přemysl
Mintěl Stanislav
Janša Jiří
Sobota Pavel
Sobota Jan
Stoško Jakub