Rok 2011

Zpráva velitele Jednotky SDH na úseku represe za r.2011

Jednotka sboru dobrovolných hasičů Ostrava – Hrabová se schází každý pátek v klubovně hasičské zbrojnice, kde je prováděna odborná příprava, údržba výzbroje, výstroje a techniky a zároveň se probírají aktuální informace.

V roce 2011 jednotka držela pětkrát týdenní hotovost na likvidaci nebezpečného létajícího hmyzu. V době těchto hotovostí byla jednotka Integrovaným bezpečnostním centrem Ostrava povolána k 89 výjezdům na likvidaci nebezpečného hmyzu.

Dále byla jednotka v loňském roce povolána ke třem požárům a to:

21. února 2011 v 11:54 hod. na požár průmyslového objektu v Ostravě – Hrabové, ulice Na Rovince č. p. 913. Jednotka nevyjela, protože v dopoledních hodinách nebyl k dispozici žádný řidič.

K druhému požáru byla jednotka povolána 2. března 2011 v 17:28 hod. Jednalo se o požár nízké budovy v Ostravě – Hrabové, ulice U Řeky č. p. 925, to je v areálu Tajgy. Jednotka vyjela ve složení: br. Pavel Doležálek jako řidič – strojník, Milan Minář – velitel družstva, Ivo Baron, Jan Chlupatý a František Koutný jako hasiči. Jednotka zasahovala v izolačních přístrojích společně s profesionální jednotkou ze stanice Hrabůvka.

Třetí požár byl 16.5.2011 ve 21:17 opět v areálu Tajgy. Tentokrát hořelo v garáži. Jednotka vyjela ve složení: br. Ivo Baron jako řidič – strojník, Milan Minář – velitel družstva, Petr Sýkora, Josef Kroček a Jan Sobota jako hasiči. Jednotka po příjezdu zůstala v záloze na místě události.

30. června 2011 vyjížděla jednotka na ucpanou propust odlehčovacího kanálu potoku Ščučí pod ulici Paskovskou ve složení: bratři David Krátký jako řidič – strojník, Milan Minář – velitel družstva, Petr Sýkora, Josef Kroček, Petr Doležálek, Jan Chlupatý, Přemysl Mikeska a Jan Sobota jako hasiči. Při tomto zásahu nám velmi pomohli Jiří a Karel Janšovi, kdy Karel Janša pomocí kolového nakládače vyčistil podstatnou část od naplavenin sena na pilíři mostu.

V roce 2011 bylo oběma vozidly ujeto 1 323 km při zásazích, 166 km při výcviku, 490 km při fyzické přípravě včetně soutěží a 270 km ostatních jízd, což je celkem 2 249 najetých kilometrů.

V loňském roce se nám stala také jedna nepříjemná událost a to dopravní nehoda, kdy do naší stojící CAS 25 Liaz se zapnutým osvětlením včetně zadního oranžového světla a majáků nabourala řidička osobního automobilu, která nezvládla jízdu v zúženém profilu. Naštěstí se nehoda obešla bez zranění, a jak se říká, odnesly to jen plechy.

Jednotka k dnešnímu dni má stav 18.členů: 1 vel.jednotky,1 velitelé družstev,6 řidičů –strojníků a10 hasičů. Po úmrtí bratra Vlastimila Kročka byl do této funce jmenován br.Ing.Milan Minář , další složení jednotky je následující :

Ing.Minář Milan – velitel jednotky

Sýkora Petr – velitel družstva

Baron Ivo – řidič –strojník

Mintěl Jaroslav – řidič – strojník

Šír Martin – řidič – strojník

Doležálek Pavel – řidič – strojník

Doležálek Petr – řidič – strojník

Krátký David – řidič – strojník

Hasiči

Bubela Tomáš

Chlupatý Jan

Kroček Josef

Ing. Koutný František

Mikeska Přemysl

Mintěl Stanislav

Janša Jiří

Sobota Pavel

Sobota Jan

Stoško Jakub

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *